Telecombedrijven scoren matig volgens klantbelevingsonderzoek

Het jaarlijkse Nationale Klantbelevingsonderzoek is een initiatief van Integron, Tele’Train en Telecommerce en heeft uitgewezen dat telecombedrijven nog heel wat werk aan de winkel hebben. Op de ranglijst met bedrijven uit vijf verschillende sectoren is T-Mobile op plaats 11 het best presterende telecom/internetbedrijf. KPN (15), Tele2 (18) en Vodafone (21) komen ook op de lijst voor.  Het percentage klanten dat bij het eerste contact aangeeft zich welkom te voelen, ligt landelijk op 72%. Bij telecom/internetbedrijven is dat met 75% zelfs iets hoger. Waar in bijna alle sectoren de waardering toeneemt als men eenmaal klant is, is bij telecom/internetbedrijven juist het omgekeerde aan de hand. Het percentage bestaande klanten dat zich niet gewaardeerd voelt, ligt met 22% boven het landelijk gemiddelde (20%).

Bij telecom/internetbedrijven vinden de meeste contactmomenten plaats via de telefoon (40%), gevolgd door de website (23%), schriftelijk/e-mail (22%) en de balie (15%). De contacten via sociale media blijven nog beperkt tot 1% van het totaal.

Advertenties

Over Telecom News

News : Services & Telecom solutions entreprises : Fax Internet, Conference Call, Video Conference, Voice Over IP & VoIP ...
Dit bericht werd geplaatst in Fax en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s